איך לדבר בביטחון מול קהל – 5 טיפים מעשיים

אם אתם מוצאים את עצמכם חסרי בטחון אל מול קהל, בין אם מדובר בקהל גדול מולו אתם מבצעים הרצאה, לבין אם מדובר בכיתה, בחברים או אפילו בדיבור מול המשפחה – חשוב שתדעו כיצד מתגברים על הפחד ואין צוברים בטחון בדיבור מול אנשים. כיום, יש שיטות שעוזרות להתגבר על הרעד הזה שמופיע בגוף בעת דיבור מול קהל, תוך התמודדות עם חוסר הבטחון שמגיע עם הרצון להשתלב בחברה. כדי להתגבר, יש לשים לב ל5 טיפים טובים:

הרגיעו את הנשימה ואת קצב הלב

אם דפיקות הלב שלכם הופכות מהירות והנשימה קשה וכבדה: נסו להרגיע את הגוף באמצעות שאיפה גדולה של אוויר במשך 4 שניות, עצירת נשימה לשבריר שנייה ולאחר מכן נשפיה של אוויר למשך 4 שניות. תרגיל זה יעזור להרגיע את מערכת העצבים. 

התכוננו בבית ובצעו סימולציות

אם יש לכם הרצאה או נאום שאתם צריכים להעביר, התכוננו בבית מול אנשים. עברו על הנאום בכתב ובע"פ וערכו סימולציה של שאלות ותשובות. בכך תגיעו להרצאה מוכנים יותר. 

כתבו את הדברים בנקודות גדולות

כשאתם מכינים הרצאה, נאום או כל פרזנטציה אחרת, חשוב כי הדברים המרכזיים יופיעו בנקודות. הכינו דפים בהם כתובים בטוש ובצורה בולטת הדברים החשובים והנושאים המרכזיים עליהם תדברו. 

צרו מפגש שנוח לכם לשהות בו

נסו להבין מה נוח לכם מבחינת אווירה ומספר האנשים מולם תעמדו. התחילו לנאום מול קבוצות קטנות ועם הזמן הגדילו את הטווח. 

למדו כיצד מדברים מול קהל ואיך מתגברים על פחדים

פנו אל מומחים בתקשורת ובדיבור מול קהל. מומחים בנטרול  ובדרכים להתגבר על פחד קהל יספקו לכם את הדרך אל פריצת דרך מקצועית ואישית. בכך תוכלו לצלוח את פחד הקהל שלכם.