כל מה שלא ידעתם על גזי קרקע

המאמר באדיבות https://radon.co.il

כאשר בונים מתחת לקרקע, הדרישה להגנה על מבנים מפני חדירת מים היא המפתח להתחלה. עם זאת, יש להעריך גם את פוטנציאל החדירה של גזי קרקע. התרחיש האידיאלי הוא להשתמש בפתרון שיגן מפני גזי מים ואדמה כאחד.

כל מה שלא ידעתם על גזי קרקע |

גזי קרקע, לרוב, מוגדרים מזהמים נדיפים שמקורם בקרקע או במי תהום מזוהמים, אלו נודדים בתת-הקרקע וחודרים למבנים דרך סדקים ברצפת ובקירות המבנה ובכל מבנה. 

התופעה הזו, שנקראת Vapor intrusion, נפוצה בדרך כלל בחללים תת-קרקעיים, וכן במבנים על-קרקעיים המצויים במגע ישיר עם הקרקע ובמבנים שיש בהם מעלית שעולה מתחת לפני הקרקע דבר אשר עלול להעביר עימו את הזיהום למקומות גבוהים יותר במבנה.

ישנה התנהגות מסוימת לקוד להגנה על מבני קרקע מתחת לפני האדמה. מרכז המידע במרתף מספק הדרכה למעצבים בעמידה בתקן הנדרש. למשל, עבור גזי קרקע התקן הבריטי הוא שונה מקוד התנהגות לתכנון אמצעי הגנה על גזי קרקע מתאן ופחמן דו חמצני לבניינים חדשים.

האם גז אדמה יכול לעזור לנו? |

גז טבעי הוא אינו דבר חדש. למעשה, מרבית הגז הטבעי המוצא מתחת לאדמה, הוא קיים בו מיליוני שנים. עם זאת, רק לאחרונה פותחו שיטות להשגת גז זה, הבאתו לפני השטח והפעלתו לשימוש.

לפני שהייתה הבנה מהו הגז הטבעי, זה היווה תעלומה לאדם. לפעמים, שביתות ברקים היו מציתים גז טבעי שנמלט מתחת לקרום כדור הארץ. זה ייצר שריפה שיוצאת מהאדמה ותשרוף את הגז הטבעי כשחלחל מתחת לפני האדמה. 

מתי החלו שריפות גז מהאדמה? |

שריפות אלה, היו תמוהות על התרבויות המוקדמות ביותר והיו שורש המיתוס והאמונות הטפלות. אחת המפורסמות מבין הלהבות הללו נמצאה ביוון העתיקה, בהר פרנאסוס בסביבות 1000 לפני הספירה. 

רועה עזים נתקל במה שנראה כמו 'מעיין בוער', להבה המתנשאת מבקע בסלע. היוונים, שהאמינו שזה ממקור אלוהי, בנו מקדש על הלהבה. במקדש זה שכנה כוהנת בשם אורקל דלפי, והוציאה נבואות שלטענתה, היו בהשראת הלהבה. כך או כך, השימוש בגז כיום הוא חיוני ביותר.

אולי יעניין אותך גם מבדקי סביבה

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה שוברים הם מתנה אידאלית לכולם?
לא בטוחים איזו מתנה לקנות לאנשים הקרובים אליכם? במקום לשבור את הראש בחשיבה על בחירה במתנה כזו או אחרת,...
קרא עוד »
פבר 25, 2021
6 סיבות לטוס לדובאי
היא עיר באיחוד האמירויות הערביות. זוהי בירת דובאי ואחת משבע האמירויות המרכיבות את המדינה. דובאי...
קרא עוד »
יונ 30, 2022
מהו תהליך השתלת שיער?
אם אתם סובלים מקרחות או שיער דליל במיוחד, בין אם אתם גברים או נשים – חשוב שתדעו כי השתלת שיער...
קרא עוד »
נוב 19, 2019