צחצוח שיניים לילדים – איך ללמד אותם לאהוב את זה?

המאמר באדיבות http://www.dr-anat.co.il

צחצוח שיניים היא פעולה יומיומית שכל אחד מאתנו מבצע אותה בוקר וערב. חלק בלתי נפרד מגידול הילדים והקניית הרגלים דן בענייני היגיינה וניקיון הגוף. כולנו שואפים להרגיל את הילדים למקלחת יומיומית כנדרש, לקציצת ציפורניים שבועית ולצחצוח שיניים דו יומי. אבל במציאות לא תמיד אנחנו מצליחים בכך. פגשתם פעם ילד שלא נהנה להתחמק ממקלחת? ראיתם פעוט שמתחנן לצחצח שיניים ולא מוכן ללכת לישון בלי זה? הלוואי שכך היה.

למה הם לא אוהבים לצחצח?

כדאי לנסות להבין מה עומד מאחורי הרצון להתחמק מצחצוח שיניים. מדוע ילדים רבים נועלים את הפה ולא מוכנים לאפשר להורה לצחצח את השיניים שלו? מדוע ילדים בוגרים יותר נוטים לשכוח את הפעולה הבסיסית הזו שיש לה השלכה ישירה על בריאות הפה שלהם לכל החיים? מסתבר כי יש בשורש העניין ממידת העצלות. נוח לשכוח מהשיניים ולדלג על פעולה נוספת שמעכבת אותם מלפנות לעיסוקים שלהם. כמו כן מסתבר כי הם לא רואים לנגד עיניהם את החשיבות הרבה של הפעולה הזו. הם לא מבינים את התוצאות של הצחצוח ואת הנזקים שעלולים להתרחש במידה והם לא יצחצחו. מסתבר גם שהפעולה לכשעצמה משעממת אותם ולא נעימה במיוחד. כי מה שילדים אוהבים – הם יזכרו לעשות.

כיצד להאהיב את המשימה?

אבל הבשורה הטובה היא שאפשר להאהיב את המשימה הזו על הילדים.  אם נצליח לגרום לכך ששעת הצחצוח תהיה שעה נעימה באווירה רוגעת, אם נוכל להגיע למצב בו הילד שלנו ישמח לצחצח ויאהב להבריש את שיניו, הרי השגנו את המטרה. מהיום והלאה הוא ישמח לבצע את חובתו ולצחצח את שיניו.

כך נהפוך את הצחצוח לנעים ונחמד

  • בחירת מברשת- איך לבחור מברשת שיניים לילד? נבחר עם הילד מברשת שיניים מעוצבת בסגנון האהוב עליו. 
  • נדאג למשחת שיניים מתאימה בטעם מועדף.
  • נוודא כי המברשת והמשחה מונחים במקום נגיש ונוח לשימוש.
  • בהתאם לגיל ניצור שעת צחצוח נעימה ורוגעת. עם ילד קטן אפשר לשיר שירים, לשוחח על היגיינת השיניים או אולי ליצור זמן מיוחד בו הורה וילד מצחצחים יחד שיניים.
General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 סיבות לקנות אופניים לילדים
המאמר האדיבות https://www.cobra-bordo.co.il בשנים האחרונות, בעקבות התפתחויות טכנולוגיות חסרות תקדים אשר יוצרות...
קרא עוד »
מאי 22, 2021
האם אפשר לשטוף סכום חד פעמי?
אחת השאלות החשובות ביותר שאנשים רבים שואלים את עצמם כאשר הם רוכשים צלחות חד פעמיות או  סכו"ם חד...
קרא עוד »
פבר 27, 2021
פחד קהל – הגיע הזמן לנצח אותו
אל לנו לפחד מהקהל, אלא לחבק אותו. בעולם שבו אנשים הם יותר מסתם צרכנים, עלינו ללמוד כיצד להשתמש בהם...
קרא עוד »
אוק 31, 2022