מתאמן? כמה חלבון אתה צריך לצרוך

התחלתם להתאמן באופן קבוע, הספורט והבריאות חשובים לכם? עכשיו כמובן שאתם גם צריכים להכין לעצמכם את התזונה הנכונה עבורכם בשביל שאפקט הספורט יצליח ותוכלו לראות שינוי בגופכם. הקשר בין תזונה בריאה לבין ספורט הוא בהחלט חשוב ביותר, כל אחד יודע שאי אפשר להשיג שום תוצאה בספורט מבלי להיות All in – ללא השקעה בתזונה בריאה, תפריט שמותאם לכם.

כל עולם הספורט והבריאות השקיע הרבה מחשבה ועשו הרבה מחקרים בתחום וגילו שעל מנת לשפר את תוצאות האימון יש לצרוך חלבון בכמויות יחסית גדולות יותר מאנשים שלא מרבים לבצע אימוני ספורט. אז מה יש בחלבון, למה צריך לצרוך אותו להשלמת אימוני הספורט, באיזה תזונה ניתן למצוא חלבון וכמה בעצם אנחנו צריכים לצרוך בהתאם למה שאנחנו מתאמנים.

 

על החלבון

החלבון עוזר כמובן לשמור על רקמות השריר, כך שהשריר שעליו אתם עובדים יכול להתחזק ולהתפתח בצורה תקינה. אנשים אשר מתאמנים מרבים לאכול חלבון על מנת לאפשר לגוף שלהם לשמור על התפתחות בריאה ותקינה, כך שמסת השריר שלהם תוכל לעלות בהדרגה ובכך גם רמת האימון תוכל לעלות כל הזמן.

אם אתם שואלים איזה כמות של חלבון אתם צריכים ביום כמתאמנים, אז אפשר לומר שאדם גם אם הוא מתאמן באימון אירובי של 3 פעמים בשבוע צריך גרם חלבון על כל קילו של משקל גופו. כלומר נניח מישהו ששוקל 68 קלוריות זקוק למנת חלבון של 68 גרם. תזונה רגילה של כריך טונה, דגנים, קטניות תניב לכם את הכמות היומית שלה אתם זקוקים ביום ולכן אין צורך בהשקעה נוספת לרכוש חלבון לגופכם. אם בכל זאת תרצו להשתמש גם בתוספי תזונה, תוכלו לצרוך אבקת חלבון מי גבינה, למשל, המכילה אחוזי חלבון גבוהים.

 

חלבון כי זה בריא לגופכם

גוף האדם זקוק לחלבון על מנת לשמור על רקמות וכאשר יש חוסר בגילאים צעירים יותר זה יכול להוביל למצב של פגיעה בגדילה, מערכת חיסונית פחותה והיחלשות של שריר הלב ומערכת הנשימה. על כן, רצוי מאוד שתראו שבכל יום יש לכם מנת חלבון לפי מה שכתבנו לכם כאן, חשוב לאכול מגוון רחב של מזונות צמחיים, קטניות, דגנים, דגים, ביצים, כך שתוכלו לקבל את החלבון ממגוון מוצרים מן החי.