העתיד של שירותי הרפואה כבר כאן – על התפתחות תחום הטלרפואה

לזכותה של הקורנה יאמר כי העתיד של שירותי הרפואה כבר כאן.  תחום הטלרפואה עשה קפיצת באנג'י והוא כאן כדי להישאר. מדובר בשירות רפואי שניתן מרחוק באמצעות טכנולוגיית מידע.

מדובר על תחום חוצה יבשות בעל יתרונות בלתי נתפסים ופוטנציאל לתרומה הגדולה ביותר שידעה האנושות בתחום שירותי הבריאות.

 

היתרונות השירותים בתחום הטלרפואה

חסכון בזמן ובכסף –לא צריך להפסיד ימי עבודה, לדאוג לבייביסיטר או להמתין בתור אחרי יום עבודה מתיש. פשוט מגיעים הביתה ופותחים את המחשב. החסכון כאמור גם למטפלים שלא צריכים לפתוח קליניקה או לשלם שכר למזכירה.

נגישות – לאיזורים מרוחקים או לאנשים עם מוגבלויות שיש להם קושי להגיע למרפאה. כמו גם זמינות 24/7.

יעוץ –  התייעצות עם רופא און-ליין אשר בהרבה מקרים גם חוסכת את ההגעה לחדר המיון. כמו גם התייעצות בין רופאים לגבי גישה טיפולית כזו או אחרת, בזמן שיגרה ובזמן חירום לפרוצידורה מצילת חיים.

הנפקת מרשים והפניות – היכולת לקבל הפניה או מרשם כבר למייל או לאיזור האישי ואפילו למחשב בבית המרקחת מבלי הצורך להדפיס אותו.

טיפול מניעתי – הקטנת הסיכון להידבקות במחלות בזמן המתנה במרפאה וזמינות המענה שיכולה לחסוך החמרה במצבים שונים.

 

לסיכום

עידן הטלרפואה על אף שהוא תכליתי ויעיל, לא חף מחסרונות ועדיין קיימות סוגיות ללא מענה כמו אבטחת המידע מפני האקרים, מגבלות טכניות של קליטה, מצבים שבהם נדרשות בדיקות גופניות, איבוד זמן יקר באון-ליין במקרה של סכנת חיים, החסרונות שבהעדר המפגש האנושי ועוד.

ובכל זאת, העתיד כבר כאן ומסקרים שנעשו נמצא כי התפתחות תחום הטלרופאה הינה בשורה מבורכת המדורגת אצל מקבלי ונותני השירות כמשביעת רצון על פני החלופות הקיימות.

 

למידע נוסף צרו קשר עם נטלי שירותי רפואה.