איך להימנע מעקיצות יתושים?

עקיצות יתושים מהוות מטרד עבור בני כל הגילאים, בעיקר בקיץ, ויש לעשות כל שביכולתנו כדי לצמצם אותן למינימום האפשרי או לחסל אותן לגמרי. העקיצות מותירות סימנים על הגוף ופוגעות במראה, והן גורמות לגירודים והתפתחות פצעים, הזמזומים מפריעים לשינה תקינה. יתושי האנופלס היו מפורסמים בתחילת המאהה-20  והובילו להתפשטות מחלת המלריה, אבל בימינו הם נדירים בעקבות טיפול מתמשך של הרשויות. הסוגים הנפוצים בימינו הם קולקס (הנפוץ ביותר) ואדס. יתושי אדס מסוכנים יותר ועלולים להעביר לבני אדם מחלות כמו קדחת הנילוס המערבי. העקיצות מטרידות כמובן גם ילדים וגורמות להם למתח רב כעסים והפרעות בשינה ולגירודים. לכן טיפול ביתושים אינו סובל דיחוי במקרים רבים. 

היתושים ניזונים ממקומות מוזנחים כמו פתחי ביוב ומקורות מים מזוהמים כמו ביצות ושלוליות. הנקבות עוקצות את בני האדם כדי לספוג חלבון שנחוץ להן ולכן טיפול ביתושים יתרכז במקווי המים המזוהמים. הצורך של יתושים במים מעלה את הפוטנציאל לנוכחותם בעיקר בבתים עם גינות פרטיות ואחת הדרכים להילחם ביתושים היא מצמום ההשקייה בגינה ומניעת מים שהכרחים להתפתחותם. פעולות נוספות כוללות ניקוז וייבוש של מקורות מים בחצר ובמרזבים, וכם במקורות ביתיים כמו אגרטלים ודליים. אלו פעולות המניעה הנפוצות וכאשר בכל זאת יתושים מופיעים בחצר ובגינה וגם בבית – יש לטפל בהם באמצעות ריסוס ע"י חברת הדברה וכן מריחה של תכשירים על העור. גם סגירת חלונות, התקנת רשתות והפעלת מזגנים היא דרך אפשרית למניעת הופעת יתושים בחדרי הבית.

לפני המריחה על העור חשוב להיות בטוחים שאין פוטנציאל לנזק מצד התכשירים השונים, חלקם עשויים מחומרים טבעיים, והם אכן אושרו לשימוש על יד הגורמים המוסמכים. כמו כן הם עלולים להיות אסורים לשימוש עבור בעלי עור רגיש. הזמנת מדבירים מוסמכים תסייע לכם במיגור היתושים באמצעות שימוש בחומרי הדברה איכותיים וכן ריסוס נגד יתושים בגינה והחצר. כלי נוסף למלחמה ביתושים הוא דגים טורפים אשר מחסלים את בתי הגידול שלהם. כמו כן חשוב לזכור להשתמש בתכשירים גם במקרים שאנו מחוץ לבית, בזמן נסיעה או טיול רגלי בשטח פתוח, וחשופים לעקיצות יתושים. 

אולי יעניין אותך גם הדברת חולדות ועכברים

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אירוע תחילת שנה – הקסם בדמויות שטח
הילדים של היום מקבלים הרבה יותר מהילדים של לפני עשר או עשרים שנה. אם בעבר הייתה תחילת שנת הלימודים...
קרא עוד »
אוק 29, 2019
פולי קפה פרימיום
קפה, המשקה הפופולרי כל כך, עוזר לפתוח את הבוקר כמו שצריך. מרבים ללגום אותו בבית ובבתי הקפה ובמיטבו, הוא...
קרא עוד »
מרץ 09, 2021
עבודות חשמל רק עם בעל ניסיון
עבודות חשמל, זה הוא תחום מיוחד מאוד. זה דורש ידע בתחומים הבאים: תורת החשמל הנדסת חשמל מיומנויות...
קרא עוד »
ספט 13, 2022