מערכת לניהול זהויות – פתרון מושלם לארגונים גדולים

המאמר באדיבות CloudCom

בארגון גדול שבו יש מספר רב של עובדים גם גישה שונה למידע שבחברה – נדרש שימוש במערכת לניהול זהויות. המערכת מאפשרת נהל את ההרשאות של העובדים השונים ולספק לכל עובד את הרשאות הגישה שהוגדרו עבורו. מדובר בגישה לקבצים שונים, למידע רגיש, לבסיסי נתונים ועוד. 

הגדרת הגישה עבור העובדים שבארגון 

המערכת מאפשרת להכניס לתוכה עובדים חדשים, להסיר עובדים קיימים ולשנות תוך כדי תנועה את ההגדרות.

מערכת חכמה לניהול זהויות גם יודעת לפעול לפי הגדרות של חוקים ובמידה ועובד מסוים מקוטלג תחת סיווג שאין לו חשיפה למידע רגיש, הרי שהמערכת לא תאפשר לשנות עבור אותו עובד את הגישה למידע הרגיש. רק במידה וישתנה הקטלוג של העובד ניתן יהיה לשנות את החשיפה למידע הרגיש. 

הגדרת הסיסמאות 

בארגון גדול קיים גם צורך בניהול הסיסמאות: הגדרת הסיסמאות בצורה נכונה ומאובטחת, שינוי סיסמאות, איפוס ועוד.  מערכת לניהול זהויות עונה גם על הצורך הזה. היא גם מאפשרת חיבור של הסיסמאות למערכות חיצוניות.

מערכת לניהול זהויות – לארגון הספציפי

ארגונים גדולים נבדלים אחד מן השני מבחינת המבנה, ההיררכיה ועוד. כאשר הארגון עומד לקראת רכישת והתאמת מערכת לניהול זהויות קיים צורך לאפיין ולהתאים את המערכת ספציפית עבור אותו ארגון. כחלק מרכישת מערכת לניהול זהויות מתבצע גם תהליך של אפיון והתאמה ספציפיים.  

מכיוון שבכל ארגון יש מידע רגיש ויש צורך לבצע הפרדה מבחינת הגישה למידע בין העובדים השונים, חשוב מאוד שחברה מקצועית ובעלת ניסיון תבצע עבורכם את תהליך האפיון והתאמת המערכת. ספק המערכת גם אחראי לעדכון גרסאות וטיפול תקלות, ומתן שירות. 

חשוב לערוך השוואה ולבחור בספק שיתאים בצורה ההולמת ביותר לצרכי הארגון שלכם.