דיאטה טבעונית – כי חלבון הוא לא רק בבשר

לאחר שנחשפתם ללא מעט תוכן ומידע העוסק בשמירת איכות החיים של בעלי החיים, קיבלתם החלטה להפסיק לצרוך מזונות מן החי ולהתחיל לאכול רק אוכל העשוי מחומרי גלם טבעיים. במידה ויש לכם מטרה של ירידה במשקל לתקופת זמן מסוימת, ואפילו קבועה, תשמחו לדעת כי תוכלו לעשות זאת בקלות ולהמשיך לשמור על המניעים האידאולוגיים שלכם.

למרות שנאמרים לא מעט דברים על התזונה הטבעונית, יש לציין כי הרבה ערכים החשובים לגוף המצויים במזונות מן החי נמצאים גם במוצרים המגיעים מן הטבע – כמו החלבון שלא קיים רק בבשר, עוף ודגים אלא גם בקטניות, דגנים ואגוזים.

דיאטה טבעונית – מה זה אומר?

דיאטה טבעונית אומרת למעשה שני דברים – אחד כי מדובר על תפריט תזונה דיאטטי המסייע להורדה במשקל, והשני כי מדובר על תפריט תזונה המבוסס על חומרי גלם טבעיים בלבד ללא מוצרים מן החי כמו בשר, עוף, דגים, פירות ים, מוצרי חלב, ביצים ואפילו דבש.

תפריטים של דיאטות טבעוניות עשירים במזונות מהצומח, שאלו בעצמם מלאים בשפע של יתרונות וערכים תזונתיים חשובים לגוף כמו סיבים תזונתיים, מינרלים, ויטמינים וכו'.

אילו מזונות כדאי לצרוך כחלק מדיאטה טבעונית?

כדי להמשיך להכניס לגוף אוכל מזין ובריא, שבמקביל גם יסייע להפחתת משקל הגוף, רצוי לצרוך מגוון מזונות מן הצומח שנחשבים בריאים כמו קטניות, דגנים מלאים, ירקות, פירות ואגוזים וזרעים שונים למיניהם. יחד עם זאת, יש לזכור כי נמצאים בהליך של דיאטה וירידה במשקל, ולכן מומלץ למתן את צריכת חלק מהמזונות שהינם עשירים בקלוריות כמו אגוזים, פירות טריים ויבשים ואפילו טחינה.

כיצד למצוא תפריט דיאטה טבעונית שיהיה גם טעים?

הדרך להצליח בתהליך הירידה במשקל גם כששומרים על תזונה טבעונית היא באמצעות תפריט ארוחות מותאמות אישית, אותו ניתן לרכוש דרך שף מקצועי המתמחה בהכנת אוכל בריא וטעים העשוי כולו ממזון מן הצומח.