מה אפשר לעשות כדי לייעל את קליטת העובדים במשרד?

המאמר באדיבות https://www.kopelreem.com

מאוד מתסכל לראיין כמה וכמה מועמדים ומועמדות, רק כדי לקבל בסופו של דבר לתפקיד, עובד שאיננו מתאים לתפקידו. מתסכל לא פחות לקלוט עובד או עובדת, בעלי פוטנציאל, שבתום זמן קצר עוזבים משום שלא נקלטו היטב מבחינה מקצועית או חברתית. בסקירה הנוכחית נצביע על שתי דרכים חכמות, שיאפשרו לייעל את קליטת העובדים במשרד ולשמר אותם. כל זאת, תוך חיסכון בזמן ודייקנות בתוצאות. 

תוכנה לסינון קורות חיים 

תוכנות ממוחשבות לניהול משאבי אנוש אינן משהו חדש. אבל על מנת לייעל את קליטת העובדים במשרד, עומדות כיום לרשות מנהלים ובעלי משרדים תוכנות בעלות בינה מלאכותית משוכללת. תוכנה ייעודית בנויה כך שהיא קולטת את כל קורות החיים שמגיעים למשרד. התוכנה יודעת לסנן את כלל קורות החיים באמצעות שימוש במילות מפתח, תיאורי תפקיד וביטויים חשובים. וכיצד עוד התוכנה מסייעת? התוכנה מסייעת למקבל ההחלטות על ידי מתן ציון משוכלל לכל קורות החיים. בצורה כזאת, אם מקבלים יותר מדי קורות חיים, אפשר לזמן תחילה לראיון רק את המועמדים שהגישו את קורות החיים המבטיחים ביותר. 

תהליך חניכה מסודר 

דרך נוספת וחשובה שתצליח מאוד לייעל את קליטת העובדים במשרד היא להגדיר תהליך חניכה מסודר. לרוב, במשרדים שבהם ישנו עומס של עבודה, עשוי עובד (או עובדת) חדש "להיזרק למים" מוקדם מדי. כדאי לתכנן ולבנות במשרד תהליך חניכה מסודר הכולל הערכת עובדים, שיאפשר לכל עובד חדש להשתלב לא רק בזריזות אלא תוך הבנה מקיפה של דרישות התפקיד והסגנון הביצוע הנדרש. תהליך חניכה מסודר יכול לכלול "תיק חונך". בתיק יצוינו תאריכי החניכה, היבטים שנלמדו, דגשים לשיפור וכיוצא בזה. כדאי להקדיש חלק מהחניכה, בשילוב של העובד החדש במשרד, מבחינה חברתית.