חיתוך עץ בלייזר

חיתוך בלייזר הוא דרך יעילה וחסכונית לבצע חיתוכים מורכבים במגוון חומרים. עץ, למשל, ניתן לחתוך בלייזר ליצירת עיצובים מפורטים.

חותך לייזר משתמש בקרן אור בעלת עוצמה גבוהה מלייזר כדי לחתוך את החומר על ידי המסתו או אידוי שלו. שני סוגי הלייזרים הנפוצים ביותר המשמשים לתהליך זה הם לייזרים CO2 וסיבים. לקריאה אודות מכונת CNC באתר

איזה חומרים חותכים בלייזר

התהליך נעשה על ידי ציור תחילה של העיצוב על נייר, ולאחר מכן העברת עיצוב זה על החומר באמצעות תווך מתווך כגון פוטופולימר או שעווה. חותך הלייזר עובר שוב על הקווים, ויוצר את החתכים בעץ או בחומר אחר.

סוגי החומרים הנפוצים ביותר הנחתכים בלייזר הם עץ, אקריליק, נייר, עור, בד וכרטיס.

לחיתוך בלייזר יתרונות רבים על פני צורות חיתוך אחרות כמו ניסור או ניתוב במסור פאזל או מסור גלילה: הוא מייצר חיתוכים נקיים יותר עם פיצול או קריעה מינימליים; הוא אינו מצריך כל מגע פיזי עם החומר הנחתך; זה לא יוצר שום אבק; וזה משאיר פחות עדויות על הצד האחורי של החומר הנחתך.

תהליך החיתוך

חיתוך בלייזר הוא תהליך של שימוש בקרן לייזר לחיתוך חומרים. זוהי דרך יעילה מאוד לחיתוך ויש לה יתרונות רבים על פני שיטות אחרות, כמו ניסור ידני או שימוש במסור פס.

קרן הלייזר ממוקדת אל החומר והחום מהלייזר מנדף חלק מהחומר על מנת לחתוך אותו. החומר מתאדה כשהוא בא במגע עם הקורה, שמותירה תעלה פתוחה.

היתרון העיקרי של שיטה זו הוא שהיא חותכת חומרים במהירות ובקלות ללא קצוות משוננים. הוא גם אינו מייצר אבק או אדים מזיקים כמו ששיטות אחרות עושות, מה שהופך אותו לידידותי לסביבה ובטוח הן לאנשים והן לרכוש. למידע נוסף בנושא חיתוך בליזר באתר פריטק

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אוניברסיטה לתינוק, תפקידה וחשיבותה
צעצוע האוניברסיטה לתינוק הוא צעצוע חדשני המסייע לתינוקות ללמוד כיצד לשחק על ידי חיקוי תנועת גלגול...
קרא עוד »
מאי 15, 2023
תובנות: גורמים חיוניים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מטבח
בחירת המטבח המושלם לבית שלך היא משימה הכוללת יותר מסתם בחירת ארונות ומשטחים. זה דורש התייחסות...
קרא עוד »
מרץ 17, 2024
מגזמה בנזין או חשמלית? מה עדיף?
אם בענייני מגזמות עסקינן שהרי תפקידה לסייע בכל הפעולות של סידור גינה ולהעניק לה את המראה המטופח...
קרא עוד »
אפר 25, 2022